ناباروری زنان و مردان

ناباروری زنان و مردان | علل و راه های درمان

ناباروری زنان و مردان یا نازایی یک بیماری دستگاه تناسلی است که با عدم موفقیت در بارداری پس از یک سال یا بیشتر از نزدیکی جنسی محافظت نشده منظم تعریف می شود.

در این مقاله سعی می کنیم مکمل ها و قرص های جنسی تقویت کننده که می توانند به شما کمک کنند تا قدرت باروری خود را افزایش دهید و رابطه جنسی موفق تری داشته باشید، معرفی کنیم.

نازایی چیست؟

ناباروری رابطه زنان و مردان را تحت تأثیر قرار داده است و تأثیر زیادی بر خانواده و جامعه دارد. تحقیق ها نشان می دهد که تقریباً یک نفر از هر شش نفر در سنین باروری در سراسر جهان در طول زندگی خود این مشکل  را تجربه می کنند.

در دستگاه تناسلی مردان، ناباروری معمولاً به دلیل مشکلات در خروج مایع منی، نبودن یا کم بودن اسپرم، یا حرکت نادرست اسپرم ایجاد می شود.

در دستگاه تناسلی زنان، ناباروری ممکن است به دلیل  ناهنجاری‌های تخمدان‌ها، رحم، لوله‌های فالوپ و سیستم غدد درون ریز و… باشد.

نازایی می تواند اولیه یا ثانویه باشد. ناباروری اولیه زمانی است که فرد برای بار اول حامله می شود و ناباروری ثانویه زمانی است که حداقل یک بارداری قبلی را تجربه کرده است.

چه چیزی باعث ناباروری زنان و مردان می شود؟

ناباروری زنان و مردان ممکن است به دلیل مشکلاتی در دستگاه تناسلی مردان یا زنان ایجاد شود. با این حال، گاهی اوقات نمی توان دلایل ناباروری زنان و مردان را توضیح داد.

در دستگاه تناسلی زنان، ناباروری ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

مسدود شدن لوله‌های فالوپ که به نوبه خود ناشی از عفونت‌های درمان‌نشده عوارض سقط ناایمن، عفونت خونی پس از زایمان یا جراحی شکم/لگن هستند.

مشکلات رحمی که می توانند ماهیت التهابی داشته باشند، یا به دلیل مشکلات مادرزادی باشد.

اختلالات تخمدان، مانند مشکلات تخمدان پلی کیستیک و سایر اختلالات فولیکولی

اختلالات سیستم غدد درون ریز که باعث تعادل نداشتن هورمون های تولید مثل می شود. سیستم غدد درون ریز شامل هیپوتالاموس و غدد هیپوفیز است. نمونه هایی از اختلالات رایجی که این سیستم را تحت تاثیر قرار می دهند شامل سرطان های هیپوفیز و کم کاری هیپوفیز می باشد.

علت ناباروری زنان ممکن است در کشور های مختلف متفاوت باشد. برای  مثال به دلیل تفاوت در زمینه شیوع بیماری های مقاربتی، یا سنین مختلف زنان.

در دستگاه تناسلی مردان، ناباروری ممکن است به دلایل زیر باشد:

مسدود شدن آلت تناسلی که باعث اختلال در خروج مایع منی می شود. این مسدودیت می تواند در لوله هایی که منی را حمل می کنند رخ دهد. مسدودیت معمولاً به دلیل آسیب یا عفونت آلت تناسلی است.

مشکلات هورمونی که منجر به اختلال در هورمون های تولید شده توسط غده هیپوفیز، هیپوتالاموس و بیضه ها می شود. هورمون هایی از جمله تستوسترون تولید اسپرم را تنظیم می کنند. نمونه ای از اختلالاتی که باعث عدم تعادل هورمونی می شود سرطان هیپوفیز یا بیضه است.

شکست بیضه در تولید اسپرم، برای مثال به دلیل واریکوسل یا درمان های پزشکی که سلول های تولید کننده اسپرم را با مشکل روبه رو می کند.

کارایی و عدم کیفیت اسپرم شرایط یا موقعیت هایی که باعث شکل غیر طبیعی و حرکت نادرست اسپرم می شود، بر باروری تأثیر منفی می گذارد.

عواملی مانند استفاده از دخانیات، الکل و چاقی می توانند بر ناباروری زنان و مردان تأثیر منفی بگذارند. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و سموم می‌تواند مستقیماً برای اسپرم ها سمی باشد و در نتیجه تعداد آن‌ها کاهش و کیفیتشان پایین بیاید.

چرا درمان ناباروری زنان و مردان مهم است؟

هر زوجی حق دارند در مورد تعداد، زمان و فاصله فرزندان خود تصمیم بگیرند. به همین دلیل رسیدگی به نازایی بخش مهمی از تحقق حق زوجین برای تشکیل خانواده است.

ناباروری اثرات اجتماعی منفی بسیاری بر زندگی زوج‌های نازا مخصوصا زنان دارد که معمولا عصبانیت، طلاق، مشکل اجتماعی، استرس عاطفی، افسردگی، اضطراب و کاهش عزت نفس را تجربه می‌کنند.

در بعضی مواقع ترس از ناباروری زنان و مردان را برای استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری منصرف می کند.

 مشکلات ناباروری

رسیدگی به مشکلات ناباروری زنان و مردان در اکثر کشورها یک مشکل بزرگ به حساب می آید. تشخیص و درمان ناباروری اغلب در سیاست های یک کشور اولویت بندی نمی شود و معمولا از طریق تامین مالی بهداشت عمومی حمایت می شود.

همچنین، کمبود پرسنل آموزش‌دیده و تجهیزات و زیرساخت‌های لازم، و هزینه‌های بالای درمان در حال حاضر، مشکلات بزرگی حتی برای کشورهایی است که بسیار جدی به نیازهای افراد مبتلا به ناباروری رسیدگی می‌کنند.

دولت می تواند راهکار های دسترسی به مراقبت های باروری ایمن و موثر را افزایش دهد. برای مقابله تاثیر گذار با ناباروری زنان و مردان سیاست‌ گذارهای بهداشت باید تشخیص دهند که ناباروری بیماری است که در بسیاری از مواقع می‌توان آن را پیشگیری کرد و در نهایت نیاز به درمان‌هایی با هزینه بالا و نایاب ندارد.

آموزش جنسی، ترویج سبک زندگی سالم از جمله پیشگیری، تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های مقاربتی، پیشگیری از عوارض سقط نادرست، عفونت خونی پس از زایمان و جراحی شکم، لگن ، و رسیدگی به سم های محیطی مربوط به ناباروری، برنامه ای هستند که همه دولت ها می توانند برای جلوگیری از ناباروری اجرا کنند.

اهمیت تعداد اسپرم

تعداد اسپرم و حجم آن در واقع نقش مهمی در احساس رضایت بیشتر مردان دارد و افزایش حجم مایع منی شما در واقع می تواند رضایت جنسی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

به همین دلیل، مردان بیشتر به قرص های حجم دهنده اسپرم به عنوان راهی برای رسیدن به ارگاسم بهتر روی می آورند تا بهترین رابطه جنسی را تجربه کنند.

یکی از قوی ترین قرص های تقویت اسپرم و افزایش منی قرص وایمکس می باشد که از داروخانه آرسان طب می توانید خرید کنید.

مکمل های تقویت کننده نازایی زنان

برای درمان مشکلات ناباروری زنان استفاده از ویتامین ها و مکمل ها می تواند به افزایش درصد بارداری کمک کند. تحقیقات نشان می دهد مکمل ها باعث افزایش کیفیت تخمک و افزایش تحرک اسپرم می شود.

به طور کلی، موثرترین راه برای حمایت از باروری استفاده از مکمل ها و ویتامین ها می باشد. ویتامین ها و مکمل های زیادی وجود دارند  که به شما در رسیدن به بارداری کمک می کنند.

ما در مورد اینکه چگونه برخی ویتامین ها و مکمل ها می توانند به باروری شما کمک کنند و اینکه کدام یک از آن ها برای رسیدن به بارداری بهتر است صحبت می کنیم.

هنگام تلاش برای بارداری ویتامین ها و مکمل های زیادی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. به گفته متخصصان، در اینجا برخی از ویتامین ها و مکمل های تاثیرگذار در باروری برای زنان آورده شده است :

اسید فولیک :

اسید فولیک در زمان بارداری برای کاهش خطر عوارض بارداری مانند نقص لوله عصبی در نوزاد استفاده می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اسید فولیک میزان باروری زنان و مردان را افزایش می دهد.

همه خانم ها باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند. با این حال، گفته شده است که زنان باردار و در تلاش برای باردار شدن می توانند تا 1 میلی گرم در روز مصرف کنند.

ویتامین E :

ویتامین E که باعث کاهش اثرات پیری می شود و برای پوست مفید است. این ویتامین نیز برای سلامت تخمدان ضروری است و زنانی که قصد باردار شدن در مراحل بعدی زندگی را دارد به عنوان ضد پیری و برای حمایت از کیفیت تخمک توصیه می شود.

ویتامین D :

این ویتامین که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد نیز به عنوان ویتامین تقویت کننده بارداری شناخته می شود. این می تواند خبر بدی برای زنانی باشد که می خواهند بچه دار شوند زیرا کمبود این ویتامین این روزها رایج است. واستفاده از این ویتامین به آنان توصیه می شود.

مکمل روغن ماهی :

روغن ماهی اغلب تاثیر مثبت و بسیاری در رشد مغز نوزاد دارد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مکمل روغن ماهی  باروری زنان را افزایش می دهد. این مکمل می تواند به بهبود کیفیت تخمک که برای باردار شدن الزامی است کمک کند.

کارشناسان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری حداقل 300 میلی گرم از این مکمل را در روز مصرف کنند.

کوآنزیم:

تحقیقات روی این مکمل نشان داده است که بخصوص  در زنان بالای 40 سال باروری را افزایش می دهد به همین دلیل به یک مکمل پرطرفدار تبدیل شده است.

کوآنزیم کیفیت تخمک را افزایش می دهد و باعث ضخیم شدن دیواره رحم می شود. در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که به آنهایی که به دلیل مشکل پلی کیستیک باردار نمی شوند نیز کمک می کند.

سلنیوم :

سلنیوم با قدرت آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان یک ویتامین فوق العاده برای باروری و زنان باردار به شمار می آید. سلنیوم  می تواند از فولیکول های سالم حمایت کند. و کمبود آن می تواند باعث عوارض بارداری و سقط جنین شود.

همچنین می تواند به سیستم عصبی جنین در حال رشد در رحم آسیب بزند. توصیه می شود که زنان باردار به طور متوسط ​​60 میکروگرم سلنیوم در روز دریافت کنند.

ویتامین های باروری برای مردان

برای باروری علاوه بر وضعیت سلامتی زنان وضعیت سلامتی مردان هم مهم است. بنابراین مردان نیز همچون زنان باید از ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنند.

اسید فولیک :

برخلاف تصور بسیاری از مردم اسید فولیک فقط مخصوص خانم ها نیست، مردانی که در تلاش برای باروری هستند  باید از مکمل اسید فولیک استفاده کنند تا سلامت اسپرم آنها را بهبود بخشد.

کوآنزیم :

مکمل دیگری که برای زنان و مردان نابارور استفاده می شود کوآنزیم است. این مکمل در باردار شدن موثر شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که می تواند تعداد و تحرک اسپرم را در مردان افزایش دهد.

برای بهبود کیفیت اسپرم در مردان، متخصصان مصرف 200 میلی گرم کوآنزیم را در روز توصیه می کنند.

سلنیوم :

سلنیوم به دلیل آنتی اکسیدانی؛ برای مردان هم به اندازه زنان مهم است. سطح پایین سلنیوم در مردان می تواند بر تحرک اسپرم و کیفیت اسپرم تأثیر منفی بگذارد. این یکی از علت های ناباروری می باشد.

در تحقیقات انجام شده مشاهده شده است که مردانی که مشکل ناباروری دارند اگر از سلنیوم و ویتامین E استفاده کنند تحرک اسپرم آنان افزایش یافته و باعث باروری آنان می شود.

روی :

در مردانی که روی بدن آن ها کم می باشد مشاهده شده است که تعداد و کیفیت اسپرم کمتر است. اگر لکه های سفید روی ناخن های خود دارید ممکن است با کمبود روی مواجه باشید.

تحقیقات نشان می دهد مصرف 66 میلی گرم روی در هر روز همراه با 5 میلی گرم اسید فولیک می تواند به طور زیادی تعداد اسپرم را در مردان افزایش دهد.

روغن ماهی :

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی آن را به یک مکمل مهم که در باروری مردان تاثیر زیادی دارد تبدیل کرده است. متخصصان توصیه می کنند مردانی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند برای بهبود کیفیت اسپرم خود دوبار در روز 200 میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کنند.

معرفی قرص های تقویت کننده باروری مردان

قرص آمریکایی سمنکس

سمنکس یک مکمل قرص طبیعی است که به عنوان تقویت کننده اسپرم و افزایش منی استفاده می شود. این مکمل به حرکت اسپرم ها و تعادل هورمون های مردان نیز کمک می کند. با استفاده از این مکمل به طور منظم می توانید تاثیر آن را در کمتر از دو هفته مشاهده کنید.

مواد تشکیل دهنده سمنکس 

دلیل این که بسیاری از مردان قرص های سمنکس را می خرند، این است که  هر قرص حاوی مقدار مناسبی از هر ماده فعال است. این محصول به واسطه ترکیبی از ریزمغذی های قوی و مواد گیاهی  تقویت میل جنسی و افزایش  تولید اسپرم را به مردان در سراسر جهان ارائه می دهد.

برخی از دلایل  شگفت انگیزی که پشت نتایج سمنکس قرار دارند و مورد حمایت مصرف کنندگان در سراسر جهان قرار گرفته اند عبارتند از:

فلز روی :

یکی از مهم‌ترین مواد تقویت‌کننده مردانه روی می باشد ، روی ریزمغذی مناسبی برای گنجاندن در فرمول تشکیل دهنده سمنکس بوده است. به این دلیل که روی به سطح نرمال تستوسترون کمک می کند، تستوسترون هورمونی است که مسئول عملکردهای درست و سریع بدن مردان می باشد.

ال-آرژنین :

یک اسید آمینه قوی است که دو عملکرد منحصر به فرد را ارائه می دهد. اول از همه، به ایجاد پروتئین در بدن مردان برای تولید سلول های اسپرم کمک می کند و دوم اینکه حرکت خون در اطراف بدن و آلت تناسلی را هدف قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که مواد مغذی برای انجام وظایف دستگاه به خوبی تامین می شود.

ویتامین E :

ویتامین E یک ویتامین مهم برای بدن است که به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسید کننده کمک می کند.

نحوه مصرف قرص سمنکس

روزانه 4 کپسول، بهتر است در وعده های اصلی غذایی مصرف شود. بهتر است برای تاثیر درست و سریع سمنکس، 2 کپسول همراه ناهار و 2 کپسول با شام مصرف شود. سمنکس را به طور مداوم و برای مدت طولانی، حداقل به مدت 3 ماه استفاده کنید تا اثرات آن حاصل شود.

مواردی که هنگام مصرف سمنکس باید به یاد داشته باشید :

این مکمل تنها از مواد گیاهی با قدرت بسیار بالا تشکیل شده است و از مواد شیمیایی مضر در آن استفاده نشده  به همین دلیل سمنکس عوارض جانبی ناشناخته ای ندارد. اما توصیه می کنیم در صورت داشتن هر گونه آلرژی خاص به فهرست کامل اطلاعات مواد تشکیل دهنده سمنکس مراجعه کنید.

قرص آمریکایی ویاگرا

ویاگرا نام دارویی است که حاوی یک مهارکننده فسفودی استراز به نام سیلدنافیل سیترات است. این نوعی ماده شیمیایی است که می تواند به طور موقت برای افرادی که به دلیل تنگ شدن شریان دچار اختلال نعوظ هستند، موثر باشد.

شایع ترین علت اختلال نعوظ در مردان بین 65 – 25 سال، کاهش سرعت جریان خون به دلیل تنگ شدن رگ های آلت تناسلی است. ویاگرا یک ماده شیمیایی موثر برای کسانی است که به دلیل تنگ شدن رگ ها دچار اختلال نعوظ هستند.

با مصرف این دارو رگ‌ها بیش از تحریک جنسی معمولی منبسط می‌شوند و به جریان خون اجازه می‌دهند با وجود پلاک‌های آترواسکلروتیک عبور کنند.

ویاگرا حاوی سیلدنافیل می باشد که باعث گشاد شدن رگ های خونی و به جریان افتادن خون می شود.

نحوه مصرف قرص ویاگرا 

نحوه استفاده از ویاگرا، یعنی داروهای حاوی سیلدنافیل، یکی از مسائلی است که اغلب افراد مبتلا به مشکلات نعوظ به آن فکر می کنند.

توصیه می شود این قرص را

تقریباً 1 ساعت قبل از مقاربت برنامه ریزی شده

با معده سیر، به دنبال مصرف غذاهای سبک و کم اسید

با آب فراوان

فقط یکی در 24 ساعت

استفاده کنید.

چه مدت تاثیر ویاگرا در بدن باقی می ماند؟

مدت زمان تاثیر گذاری ویاگرا در بدن بسته به دوز داروی مورد استفاده، سن فرد، میزان متابولیسم و ​​به ویژه اینکه آیا فرد دارای شرایط سلامتی خاصی مانند نارسایی کبد یا کلیه می باشدمتفاوت است.

اولین دلیلی که مشخص می کند  ویاگرا چه مدت تاثیر دارد، دوز مصرفی این دارو است. ویاگرا در دوزهای 25 و 50 و 100میلی گرم موجود می باشد. هنگامی که دوز 25 میلی گرم استفاده می شود، ممکن است سریعتر تاثیر خود را از دست دهد در عین حال زمانی که با دوز 100 میلی گرم استفاده می شود مدت اثر طولانی تر خواهد داشت.

در افرادی که سن بالاتری دارند و سرعت متابولیسم بدنشان پایین‌تر است، مدت اثر افزایش می‌یابد زیرا دفع ویاگرا از بدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

و همچنین در  افرادی که کبد و کلیه و اندام های دفع کننده آنان دچار مشکل می باشد مدت اثر داروهای مصرفی طولانی می شود زیرا دفع آنها از بدن به تاخیر می افتد.

تقریباً 90٪ سیلدنافیل، ماده فعال ویاگرا، در کبد تجزیه شده و از طریق مدفوع دفع می شود و تقریباً 10٪ از طریق ادرار دفع می شود.

بنابراین مخصوصا در افراد مبتلا به بیماری های کبدی و در افرادی که برخی از آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد قارچ و آنتی هیستامین مصرف می کنند، ممکن است تجزیه سیلدنافیل در کبد به تاخیر بیفتد و مدت اثر ویاگرا در این موارد طولانی تر شود.

دلیل دیگری که مدت اثر ویاگرا را تعیین می کند، شدت تحریک جنسی است. نعوظ آلت تناسلی تولید شده توسط ویاگرا به تحریک جنسی بستگی دارد.

بنابراین، بدون تحریک جنسی، ویاگرا نمی تواند نعوظ ایجاد کند. در حالی که غلظت سیلدنافیل در خون بالا است، ممکن است یک محرک جنسی کوچک برای نعوظ کافی باشد، در حالی که بعد از اینکه غلظت ویاگرا در خون کاهش یافت، دستیابی به همان درجه نعوظ فقط با تحریک جنسی بسیار قوی تر ممکن خواهد بود.

با این حال، اگر ما به طور میانگین در مورد مدت تاثیر گذاری ویاگرا بر روی یک فرد میانسال صحبت کنیم پس از مصرف 50 میلی گرم از این قرص تاثیر گذاری بعد از 1ساعت شروه می شود و می توان 3تا5ساعت دوام بیاورد.

 

چه کسانی باید از ویاگرا استفاده کنند؟

ویاگرا دارویی است که حاوی ماده فعال سیلدنافیل است و به دلیل افزایش جریان خون به آلت تناسلی با شل کردن موقت رگ های های آلت تناسلی، نعوظ را تسهیل می کند، بنابراین افراد مبتلا به نارسایی شریان آلت تناسلی باید از ویاگرا استفاده کنند.

چه کسانی از ویاگرا استفاده می کنند: 

  • بیماران مبتلا به نارسایی شریان آلت تناسلی به دلیل تنگ شدن شریان ها
  • افرادی که نمی توانند به درمان ترمیم کننده دائمی آلت تناسلی دسترسی داشته باشند اما انتظار اثرات موقتی دارند
  • بیمارانی که در شش ماه گذشته انفارکتوس میوکارد یا سکته مغزی نداشته اند
  • افرادی که به دلیل استرس یا کار کردن از درد قفسه سینه اذیت نمی شوند
  • افرادی که افت فشار خون یا فشار خون بالا ندارند و فشار خون  آنها کمتر از 90 و از 170 بیشتر نیست.
  • افرادی بدون بیماری چشمی به نام رتینیت پیگمنتوزا
  • افرادی بدون زخم معده
  • افراد بدون اختلالات روانی شدید
  • افرادی که بیماری های خونی مانند کم خونی داسی شکل، لوسمی و لنفوم ندارند
  • افرادی که تحت تاثیر عوارض جانبی مانند سردرد، قرمزی صورت، پری بینی و کمردرد
  • ناشی از مصرف ویاگرا نیستند.

قرص اسپرمکس 

تولید اسپرم نیازمند آن است که بدن تمام مواد خام مورد نیاز خود را داشته باشد. بنابراین، اسپرمکس که شامل موادی برای تقویت سلامت و تولید  اسپرم شما می باشد به علاوه یک مولتی ویتامین قبل از بارداری است که از سلامت باروری مردان حمایت می کند و باعث کاهش نازایی مردان می شود.

اسپرمکس فقط برای استفاده بزرگسالان است. برای حداکثر فواید سلامتی، توصیه می کنیم روزانه یک قرص مصرف شود.

اسپرمکس چه تاثیراتی دارد؟

اسپرمکس محصولی است که حاوی تعدادی مواد گیاهی تشکیل دهنده می باشد که رابطه جنسی را  بهبود می بخشد. و باعث تولید حجم زیادی منی می شود که در کاهش نازایی مردان موثر است.

  1. تا 30 دقیقه رابطه جنسی را طولانی تر می کند
  2. باعث افزایش تولید اسپرم می شود که ارگاسم مردان را طولانی تر و تقویت می کند
  3. نعوظ را بهبود می بخشد
  4. میل را افزایش می دهد

با اسپرمکس می توانید بعد جدید و بهتری از رابطه جنسی را کشف کنید. رابطه های جنسی که به سختی 2 دقیقه طول می کشید را فراموش کنید. هم اکنون شما می توانید بهترین و طولانی ترین ، رضایت بخش ترین رابطه جنسی را با مصرف اسپرمکس تجربه کنید.

این قرص  دارای مواد گیاهی است که سالیان طولانی در طب سنتی استفاده می شد. از جمله این مواد به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  1. ال آرژنین
  2. جینسینگ برزیلی
  3. جو دوسر
  4. جینسینگ آسیایی
  5. گوارانا
  6. لوواژ
  7. جوز هندی
  8. گیلاس زمستانی – پنیر باد
  9. ریشه ماکارو

شما می توانید این مکمل ها و قرص های تقویت کننده جنسی و باروری زنان و مردان را از داروخانه آرسان طب خرید نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *