سیالیس( تادالافیل) چیست؟

قرص سیالیس (تادالافیل) چیست؟ برای چه مواردی استفاده می شود؟

قرص سیالیس (تادالافیل) دارویی است که برای درمان اختلال نعوظ که ناتوانی جنسی نیز نامیده می شود) و مشکلات ادرار ناشی از بزرگ شدن پروستات هیپرتروفی خوش خیم پروستات یا استفاده می شود. گاهی با نام عمومی تادالافیل و گاهی با نام تجاری سیالیس شناخته می شود. مارک های دیگری نیز از این دارو موجود است.
قرص سیالیس تادالافیل با افزایش جریان خون به آلت تناسلی مرد به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می‌کند. چندین اشکال دارویی تادالافیل با دوز های مختلف در ایران موجود است از جمله، تادارکتیل، تاداگرا، تیافیل، مدیفارم، تادالافیل دی.پی، فارابی، فارماشیمی و… که یکی از شناخته ترین و محبوب ترین آن قرص سیالیس زرد رنگ که در دوزهای 2.5 ،5 میلی گرمی، 10 و 20 میلی گرم موجود است.

قرص سیالیس یک داروی محبوب و موثر برای اختلال نعوظ است که اولین بار توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2003 تایید شد. سیالیس قرص بادامي شكل زرد روشن از آن زمان محبوبیت خود را افزایش داد و به رقابت با شناخته شده ترین قرص آبی رنگ در بازار، یعنی ویاگرا رسید.

داروی سیالیس به دسته ای از داروها به نام مهارکننده های آنزیم فسفودی استراز-5 تعلق دارد سیالیس که برای علائم و نشانه های اختلال نعوظ و هیپرپلازی خوش خیم پروستات کاربرد دارد. این دارو را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروها استفاده کرد.

هنگامی که حق اختراع قرص سیالیس در نوامبر 2017 در بریتانیا به پایان رسید، تولیدکنندگان دارو توانستند نسخه عمومی ارزان‌تر سیالیس، دارویی به نام تادالافیل را برای بیماران بریتانیایی بیاورند.

اصطلاح ژنریک به داروهایی اطلاق می شود که توسط شرکت دارویی اصلی تولید کننده آنها تولید نشده اند. داروهای ژنریک دارای مارک نیستند و فقط پس از منقضی شدن حق ثبت اختراع داروی اصلی قابل تولید هستند. این اتفاق با قرص اختلال نعوظ ویاگرا رخ داد زمانی که حق امتیاز آن در سال 2013 منقضی شد، داروی ژنریک سیلدنافیل در دسترس قرار گرفت.

سیالیس ژنریک تادالافیل نامگذاری شده است زیرا ماده فعال (ماده شیمیایی که اختلال نعوظ را درمان می کند) تادالافیل نام دارد.

ژنریک سیالیس یا تادالافیل از نظر ماده موثره، اثربخشی و عوارض جانبی با سیالیس یکسان است. تفاوتی که ممکن است مشاهده کنید در هزینه است، زیرا داروهای ژنریک ارزان تر هستند.

 قرص سیالیس چگونه کار می کند؟

قرص تادالافیل ماده فعال موجود در سیالیس با کمک به شل شدن رگ‌های خونی آلت تناسلی باعث می‌شود خون راحت‌تر به داخل آلت تناسلی برود. اگر اختلال نعوظ دارید، این می تواند نعوظ را آسان تر کند. اگر BPH دارید، این می تواند علائم ادراری شما را بهبود بخشد. تادالافیل به خودی خود باعث نعوظ نمی شود – تحریک جنسی هنوز مورد نیاز است.

تادالافیل در مقابل سیالیس، آیا تفاوتی وجود دارد؟

از منظر پزشکی، سیالیس و تادالافیل هر دو به یک روش کار می کنند. تادالافیل داروی فعال در هر دو دارو است. تضاد همه به برندسازی، بازاریابی و توزیع برمی گردد.
نمونه ای از وضعیت مشابه ویاگرا و سیلدنافیل است. هر دو در درمان اختلال نعوظ به یک روش عمل می کنند و ماده فعال ویاگرا سیلدنافیل است. با این حال، به دلیل برندسازی، بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی، ویاگرا اغلب در میان این دو مورد علاقه است.

تادالافیل در مقابل ویاگرا ، کدام یک بهتر است؟

تادالافیل ماده فعال موجود در سیالیس یک داروی خوراکی به نام مهارکننده فسفودی استراز  است که برای گشاد شدن عروق از جمله:درمان فشار خون شریانی ریوی و مردان مبتلا به اختلال نعوظ که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است استفاده می شود.البته تادالافیل برای PAH توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2009 تایید شد.

هر دو تادالافیل (سیالیس عمومی) و ویاگرا درمان های موثری برای اختلال نعوظ هستند، اما از برخی جهات با هم متفاوت هستند. اگرچه زمان اثرگذاری برای تادالافیل و ویاگرا یکسان است (30 تا 60 دقیقه)، مدت زمانی که این درمان‌های اختلال نعوظ موثر باقی می‌مانند متفاوت است. به طور کلی، اینکه کدام یک را انتخاب کنید به اولویت و تناسب فردی بستگی دارد.

ماندگاری تادالافیل چقدر است؟

با ویاگرا، مردان می توانند انتظار داشته باشند که نعوظ را در یک بازه زمانی 4-6 ساعتی به دست آورند، در حالی که اثر تادالافیل می تواند تا 36 ساعت باقی بماند. این تفاوت به این معنی است که با تادالافیل می توانید چندین بار در یک دوره 36 ساعته به نعوظ برسید.

سیالیس چگونه باعث نعوظ آلت می شود؟

نعوظ آلت تناسلی در هنگام تحریک جنسی به دلیل افزایش جریان خون آلت تناسلی ناشی از شل شدن شریان های آلت تناسلی و ماهیچه صاف جسم غاردار است.

این پاسخ با انتشار اکسید نیتریک  از پایانه های عصبی و سلول های اندوتلیال، که سنتز cGMP را در سلول های ماهیچه صاف تحریک می کند، انجام می شود.

GMP چرخه ای باعث شل شدن عضلات صاف و افزایش جریان خون به جسم غارهای بدن می شود. مهار فسفودی استراز نوع 5 (PDE5) عملکرد نعوظ را با افزایش مقدار cGMP بهبود می بخشد. تادالافیل PDE5 را مهار می کند. مهار PDE5 توسط تادالافیل در غیاب تحریک جنسی تأثیری ندارد، زیرا تحریک جنسی برای شروع آزادسازی موضعی اکسید نیتریک مورد نیاز است.

چگونه داروی سیالیس را مصرف کنیم؟

اگر قصد استفاده از سیالیس را دارید، باید آن را 30 تا 60 دقیقه قبل از فعالیت جنسی برنامه ریزی شده مصرف کنید. نعوظ تا 36 ساعت پس از مصرف آن امکان پذیر است – به این معنی که توانایی نعوظ ممکن است این مدت طول بکشد، اما نعوظ واقعی فقط برای یک دوره زمانی عادی دوام خواهد داشت.

همچنین می توان آن را به عنوان یک قرص با دوز کم روزانه مصرف کرد. اگر اختلال نعوظ دارید و انتظار دارید بیش از دو بار در هفته فعالیت جنسی داشته باشید، پزشک ممکن است قرص روزانه را توصیه کند. اگر تادالافیل را برای BPH مصرف می کنید، باید روزانه تادالافیل مصرف کنید تا علائم ادراری خود را بهبود ببخشید.

در 24 ساعت نباید بیش از یک قرص تادالافیل مصرف کنید. شما نباید آن را همراه با سایر داروهای اختلال نعوظ مصرف کنید.

آیا سیالیس عوارض جانبی دارد؟

شایع ترین عوارض جانبی تادالافیل عبارتند از:

سردرد

سوء هاضمه یا سوزش سر دل

کمر درد

دردهای عضلانی

پوست برافروخته

گرفتگی یا آبریزش بینی

این عوارض معمولا پس از چند ساعت از بین می روند.

گاهی اوقات، تادالافیل می تواند باعث نعوظ دردناک یا نعوظی شود که از بین نمی رود (پریاپیسم).

اگر نعوظی دارید که بیش از 4 ساعت طول می کشد، باید به نزدیکترین بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. نعوظ طولانی مدت می تواند خطرناک باشد.

چه کسانی نباید قرص تادالافیل مصرف کنند؟

تادالافیل ممکن است برای افرادی با شرایط پزشکی خاص، از جمله افرادی که سکته کرده اند، بیماری عروق کرونر قلب یا رتینیت پیگمانتوزا (بیماری چشمی) داشته باشند، ایمن نباشد. همچنین می تواند با بسیاری از داروها، به ویژه نیترات ها (مورد استفاده در برخی از انواع بیماری های قلبی) و داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. اگر نیترات‌ها را به هر شکلی مصرف می‌کنید یا تحت درمان فشار خون ریوی هستید، نباید تادالافیل مصرف کنید.

اگر به فکر استفاده از تادالافیل هستید، لطفاً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

چگونه می توانم سیالیس را بخرم؟

برای خرید تادالافیل به نسخه پزشک نیاز دارید. داروی تقلبی سیالیس در برخی داروخانه ها آنلاین بفروش می رسد که ممکن است این قرص ها حاوی دارو اصلی نباشد زیرا داروهای تقلبی می توانند بسیار خطرناک باشند. برای اطمینان بیشتر از اصل بودن داروی سیالیس می توانید آن را از داروخانه های آنلاین معتبر آرسان طب خریداری کنید.

دوز و توصیه های مصرف چیست؟

روش مصرف: قرص سیالیس نباید تقسیم شود و باید به صورت دوز کامل مصرف شود. داروی تادالافیل را می‌توانید همراه یا بدون غذا مصرف کنید.

اصول کلی دوز: دوز اولیه توصیه شده سیالیس برای استفاده در صورت نیاز در اکثر بیماران 2.5-10 میلی گرم است که قبل از فعالیت جنسی پیش بینی شده مصرف شود. بسته به اثربخشی و تحمل فرد، دوز ممکن است تا 20 میلی گرم افزایش یا به 5 میلی گرم کاهش یابد. حداکثر فرکانس دوز توصیه شده در اکثر بیماران یک بار در روز است.

شرایط نگهداری:

قرص سیالیس باید در دمای 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود. باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *