Untitled 1 - داروهاي نعوظ چيست؟ چه کسي مي تواند از آن استفاده کند؟

داروهاي نعوظ چيست؟ چه کسي مي تواند از آن استفاده کند؟

یکي از مهم ترين مشکلات جنسي در مردان اختلال انزال است. به صورت انزال زودرس، عدم انزال و تاخير در انزال ظاهر مي شود. انزال زودرس شايع ترين اختلال عملکرد جنسي مردان است.

اختلالات انزال ممکن است به دلايل ارگانيک يا رواني رخ دهد. مراجعه به متخصص اورولوژي براي تشخيص اختلالات انزال و بررسي علل آن ضروري است. زيرا ممکن است مشکلات اساسي سلامتي جدي تري وجود داشته باشد.

برنامه هاي کاربردي درمان انزال زودرس

انزال زودرس را مي توان با کرم ها و داروها درمان کرد. با استفاده از کرم هايي که حساسيت آلت تناسلي را کاهش مي دهند و داروهاي خوراکي مي توان انزال را به تاخير انداخت. کرم ها و داروهايي که براي اختلالات انزال توصيه مي کنيم به طور کلي شامل کرم هايي با اثرات بي حس کننده موضعي و داروهاي ضد افسردگي است. اين داروها انزال را به تاخير مي اندازند.

براي بيماران ما که مي گويند “من زود انزال مي کنم، آيا مي توانم دارو مصرف کنم؟”، تاخير در انزال 1-3 هفته پس از شروع درمان شروع مي شود و تا زماني که دارو مصرف مي شود ادامه مي يابد. عوارض جانبي داروها در هفته هاي اول ديده مي شود و ممکن است در عرض 3-4 هفته کاهش يافته و از بين برود.

داروهاي خوراکي براي درمان اختلالات انزال استفاده مي شود. اکثر اين داروها که به نام SSRI (مهارکننده‌هاي انتخابي بازجذب سروتونين، داروهايي که از بازجذب سروتونين جلوگيري مي‌کنند) شناخته مي‌شوند، 1 تا 3 هفته پس از مصرف روزانه اثر مي‌گذارند و اين اثر تا زماني که استفاده مي‌شود ادامه دارد. پس از تشخيص زود انزالي، طرح درمان زود انزالي ايجاد مي شود.

داروهاي مورد استفاده در درمان انزال زودرس

درمان دارويي براي انزال زودرس با 5 کاربرد مختلف قابل انجام است:

مهارکننده هاي بازجذب سروتونين طولاني اثر که روزانه مصرف مي شوند (پاروکستين، کلوميپرامين، سرترالين، فلوکستين، سيتالوپرام و اسيتالوپرام به ترتيب اثربخشي)
مهارکننده‌هاي کوتاه‌اثر بازجذب سروتونين (داپوکستين) که قبل از مقاربت مصرف مي‌شوند.
مهارکننده هاي بازجذب سروتونين و ضد افسردگي هاي سه حلقه اي (پاروکستين، کلوميپرامين) هر روز يا قبل از مقاربت مصرف شوند.
بي حسي موضعي موضعي قبل از مقاربت مصرف مي شود
مهارکننده هاي فسفودي استراز نوع 5 قبل از مقاربت مصرف مي شوند

عليرغم اثربخشي داروهاي نوع SSRI در درمان، به دليل نياز به مصرف روزانه و کم بودن ميزان ادامه درمان توسط بيمار به دليل عوارض جانبي آنها، شکل جديدي از همين نوع داروها به نام «داپوکستين» ساخته شد. داروي اختلال انزال که 1 تا 2 ساعت قبل از مقاربت استفاده مي شود، يکي از داروهايي است که بيماران ما ترجيح مي دهند زيرا هر زمان که بخواهند مي توان از آن استفاده کرد.

ليست داروهاي اختلال انزال به شرح زير است: داروهاي ضد افسردگي ; گروه SSRI: (فلوکستين، سرترالين، پاروکستين) ميزان موفقيت 20-60%; TSA (داروهاي ضد افسردگي سه حلقه اي): کلوميپرامين، آمي تريپتيلين. ضد اضطراب ؛ کلرديازپوکسايد، لورازپام، ديازپام، آلپرازولام. کرم هاي بي حس کننده ; ليدوکائين، پريلوکائين 5- مهارکننده هاي فسفودي استراز ؛ سيلدنافيل، تادالافيل، واردنافيل.

داروهاي مورد استفاده در درمان انزال زودرس داروهايي هستند که ما به طور خاص براي هر يک از بيماران خود توصيه مي کنيم. به همين دليل بايد مراقب بود که به طور ناخودآگاه از اين داروها که عوارض جانبي آنها مي تواند تهديد کننده زندگي باشد استفاده نشود. کرم ها و داروهاي انزال زودرس را نبايد بدون نظر پزشک مصرف کرد.

کرم هاي درمان اختلالات انزال

استفاده از کرم براي اختلال انزال يکي ديگر از روش هاي درماني است. به عنوان درمان زود انزالي، کرم ها، ژل ها يا اسپري هايي که خاصيت بي حسي موضعي دارند و قبل از نزديکي روي آلت تناسلي قرار مي گيرند، باعث از بين رفتن حس آلت تناسلي و تاخير در انزال مي شوند.

براي جلوگيري از بي حسي آلت تناسلي و واژن که ممکن است در حين رابطه جنسي ايجاد شود، توصيه مي شود قبل از شروع رابطه، آلت تناسلي را بشوييد يا از کاندوم استفاده کنيد. درمان‌هاي راديوفرکوئنسي و بوتاکس نيز ممکن است براي درمان انزال زودرس ترجيح داده شوند.

براي دريافت اطلاعات ، کرم ها و داروهاي انزال زودرس و ساير روش هاي درمان انزال زودرس ما،

داروي نعوظ چيست؟

وقتي مي گوييم داروهاي القا کننده نعوظ يا داروهاي نعوظ به معناي فعلي آن، داروهايي را درک مي کنيم که با افزايش جريان خون در اندام جنسي مردانه، مکانيسم فيزيولوژيکي نعوظ، نعوظ را فراهم مي کنند و مقاربت جنسي را تسهيل مي کنند.

اين داروها از نظر پزشکي “مهارکننده فسفودي استراز 5” نيز ناميده مي شوند زيرا اثر آنزيم فسفودي استراز 5 را مسدود مي کنند، آنزيمي که در نعوظ ( سخت شدن آلت تناسلي) نقش دارد.

چه کساني مي توانند از داروهاي نعوظ استفاده کنند؟

داروها خط اول درمان براي درمان نعوظ در نظر گرفته مي شوند. اگر فردي که از وضعيت سلامت عمومي خود اطلاعي ندارد به طور تصادفي از اين دارو استفاده کند، ممکن است مشکلات نامطلوبي ايجاد کند.

کساني که از داروهاي حاوي نيترات با اثر طولاني يا کوتاه مدت استفاده نمي کنند
افراد بدون نارسايي جدي قلبي
افرادي که در 6 ماه گذشته انفارکتوس ميوکارد نداشته اند
کساني که نارسايي پيشرفته کبد و کليه ندارند
آنها داروهاي مناسب و قابل استفاده براي همه انواع بيماراني هستند که رتينيت پيگمانتوزا ندارند.
از طرفي در استفاده از داروهايي که در درمان برخي از بيماري هاي ويروسي استفاده مي شود بايد احتياط کرد و با پزشک مشورت کرد.

آيا داروهاي نعوظ عوارض جانبي دارند؟

افراد بدون عوامل خطر و همه گروه هاي سني مي توانند از داروهاي نعوظ استفاده کنند. با اين حال، افراد در گروه سني جوان تر معمولاً از داروهاي نعوظ به عنوان داروهاي افزايش دهنده عملکرد استفاده مي کنند. عوارض جانبي رايج همه داروهاي نعوظ:

گرگرفتگي
تپش قلب
سردرد
سرگيجه
نقص بينايي
تعريق
بي اشتهايي
پري بيني
درد در عضلات پشت و ساق پا
به طور کلي حداقل عوارض جانبي مانند قرمزي صورت را دارد.

با اين حال، استفاده از داروهاي نعوظ توسط فردي که از وضعيت عمومي سلامتي خود بي اطلاع است، مانند يک بيماري پنهان قلبي، ممکن است باعث مشکلات قلبي و مرگ ناگهاني قلبي شود.

از سوي ديگر، دوزهاي بالا يا مصرف بيش از حد تصادفي در گروه هاي سني جوان ممکن است باعث نعوظ طولاني مدت، يعني پرياپيسم شود، البته به ندرت. بنابراين توصيه مي شود با احتياط مصرف شود، طبق توصيه ها مصرف شود و در صورت استفاده به عنوان تقويت کننده عملکرد در گروه سني جوان، در دوزهاي کم يا متوسط ??استفاده شود.

مواد تشکيل دهنده داروهاي نعوظ چيست؟

هدف از داروهاي نعوظ که آنزيم هايي را که مانع از نعوظ مي شوند را مسدود مي کنند، افزايش جريان خون به آلت تناسلي است. براي رسيدن به اين هدف از محتويات مختلفي استفاده مي شود. به عنوان ماده فعال؛

تادالافيل
واردنافيل
سيلدنافيل
آوانافيل
اودنافيل
لودنافيل
داروهاي حاوي ميرودنافيل وجود دارد.

از نظر تداخل اين داروها فقط زمان شروع، تداخل با غذا و مدت اثر با يکديگر متفاوت است. اثربخشي و عوارض جانبي آنها مشابه يکديگر است.

اين داروها در کشور ما به ترتيب عرضه به بازار شامل سيلدنافيل، واردنافيل، تادالافيل و آوانافيل مي باشند. در حالي که داروهاي حاوي ماده فعال واردنافيل و سيلدنافيل اثر سريع دارند، مدت اثر آنها کوتاهتر از سايرين است. داروهاي حاوي تادالافيل و آوانافيل نعوظ ديرتر ايجاد مي کنند، اما مدت اثر آنها طولاني تر از سايرين است.

آيا داروهاي نعوظ باعث مشکلات سلامتي شوند؟

داروهاي نعوظ که از طريق اينترنت فروخته مي‌شوند مي‌توانند مشکلات جدي سلامتي را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان ايجاد کنند. اين نوع داروها بيش از 70 تا 80 درصد و حتي نزديک به 90 درصد بازار دارويي به ويژه در کشورهاي جهان سوم را تشکيل مي دهند. اين داروهاي نعوظ که از نظر قابليت اطمينان بسيار مشکل ساز هستند و محتواي آنها ناشناخته است، ممکن است گاهي اوقات حاوي مواد کشنده باشند.

بي گناه ترين ضرر داروهاي نعوظي که از طريق اينترنت فروخته مي شوند ممکن است اين باشد که حاوي مواد فعال نيستند. از مصرف اين داروها که ممکن است حاوي مواد سمي بسيار مضر باشند بايد اجتناب شود.

اگر داروهاي نعوظ مؤثر نباشند، چه روش هايي را مي توان به کار برد؟

اگر داروها موثر واقع نشدند، ابتدا بايد در مورد استفاده صحيح از آنها سوال کرد. به عنوان مثال، داروهاي حاوي سيلدنافيل با غذا تداخل دارند. اين مي تواند اثرات منفي داشته باشد، به خصوص زماني که با غذاهاي چرب استفاده شود. بنابراين مصرف آن با معده خالي توصيه مي شود. تادالافيل چنين تداخلي ندارد.
دومين عامل مهم اين است که سطح تستوسترون بايد طبيعي باشد تا داروهاي نعوظ موثر باشند. اگر داروهاي نعوظ مؤثر نبودند، ممکن است لازم باشد سطح تستوسترون بررسي شود، در صورت وجود کمبود تستوسترون، ابتدا بايد اين مشکل اصلاح شود و سپس مجدداً دارو شروع شود.
دوز ممکن است افزايش يابد. اگر دوز مصرفي براي بيمار ناکافي باشد، مي توان دوز جايگزين را تغيير داد.
اگرچه معني زيادي ندارد، اما مي توان در داروهاي نعوظ مورد استفاده تغييراتي ايجاد کرد. اگرچه داروها در يک گروه وجود دارند، گاهي اوقات داروهاي مختلف به دليل اثر دارونما مي توانند نتايج متفاوتي از نظر رواني داشته باشند.

در گروه بيماراني که به اين موارد پاسخ نمي دهند يا نمي توانند از آنها استفاده کنند، بايد به ساير روش هاي درماني روي آورد.

آيا استفاده از داروهاي نعوظ همراه با الکل مي تواند باعث ايجاد مشکل شود؟

مصرف همزمان داروهاي نعوظ با الکل مانند هر داروي ديگري باعث ايجاد مشکلاتي مي شود. علاوه بر کاهش اثر دارو، باعث افزايش سميت کبدي و افزايش عوارض آن مي شود. از سوي ديگر، در حالي که اثر سيلدنافيل و واردنافيل با الکل کاهش مي يابد، تادالافيل هيچ تداخلي با الکل ندارد.

غذاهاي تقويت کننده نعوظ چيست؟

براي رسيدن به نعوظ مي توان از غذاهاي مقوي جنسي استفاده کرد. شناخته شده ترين غذاي مقوي جنسي جينسينگ است. جداي از اين، ميوه هايي مانند آووکادو و توت فرنگي نيز مي توانند اثر تقويت کننده جنسي داشته باشند.

رژيم غذايي حاوي مقدار زيادي سبزيجات، ميوه ها و غذاهاي فيبردار براي زندگي جنسي مفيد خواهد بود. افزايش ميل جنسي؛ مصرف برخي از مواد غذايي با اثرات تقويت جنسي ممکن است مفيد باشد. اين غذاها در تامين نيازهاي انرژي، کنترل سطح هورموني (سطح تستوسترون) و در نتيجه افزايش ميل جنسي نقش دارند. علاوه بر اين، داراي اثرات گشادکننده عروق است و جريان خون را به خصوص در آلت تناسلي افزايش مي دهد.

گروه بندي برخي از غذاهايي که باعث افزايش قواي جنسي مي شوند:

سبزيجات:
سير؛ به لطف ماده اي به نام “آليسين” موجود در آن در افزايش جريان خون آلت تناسلي موثر است.
مارچوبه: سرشار از ويتامين B.
کلم بروکلي: حاوي ويتامين C غني است. به عنوان يک آنتي اکسيدان موثر است و ميل جنسي را افزايش مي دهد .
فلفل تند: به لطف “کاپسايسين” موجود در آن، جريان خون را افزايش مي دهد و ترشح اندورفين ، هورمون شادي را تحريک مي کند .
تربچه ماکا: گياهي که منشأ آن از آمريکاي جنوبي است، مانند فلفل تند يا فلفل شيلي، تربچه ماکا عمدتاً در پرو مصرف مي شود.
هويج: منبع غني ويتامين A است.
عدس و حبوبات: حاوي پروتئين، چربي، کربوهيدرات و ويتامين B1، سديم، کلسيم و آهن است.

ميوه ها:
آووکادو؛ سطح تستوسترون را از طريق ويتامين B6 افزايش مي دهد. همچنين به دليل داشتن اسيد فوليک به عنوان منبع انرژي ايفاي نقش مي کند.
هندوانه؛ به لطف اسيد آمينه سيترولين، با گشاد کردن رگ هاي خوني، جريان خون به آلت تناسلي را افزايش مي دهد.
شاه توت: مواد شيميايي موجود در آن در افزايش ميل جنسي نقش دارد.
هلو: گردش خون را افزايش مي دهد. محتواي ويتامين C بالايي دارد. به اين ترتيب اثر آنتي اکسيداني دارد.
گريپ فروت : با داشتن ويتامين C قدرت جنسي را افزايش مي دهد. با اين حال، آب گريپ فروت اثربخشي داروهاي نعوظ را کاهش مي دهد. به همين دليل، مصرف داروهاي نعوظ با آب گريپ فروت توصيه نمي شود.
زردآلو: حاوي ويتامين A و پتاسيم است.
زيتون: با داشتن مواد معدني غني و همچنين ويتامين هاي A، C و E، يک داروي غرايز جنسي مهم است.

علاوه بر اينها، انجير، سيب، انگور، توت فرنگي و موز نيز از ديگر ميوه هايي هستند که داراي اثرات تقويت جنسي هستند.

آجيل و غلات و غيره خوراکي ها:
جينسينگ: با افزايش جريان خون، ميل جنسي را افزايش مي دهد.
دانه کدو تنبل؛ تخم کدو که حاوي ويتامين هاي B، E، C و K است، با افزايش سطح تستوسترون ميل جنسي را کنترل مي کند.
بادام زميني ؛ گردش خون اندام جنسي را با شل کردن رگ هاي خوني با مقدار شديد آمينو اسيد آرژنين موجود در آن افزايش مي دهد.
فندق: سرشار از فيبر، پروتئين و مواد معدني است.
تخمه کدو تنبل: سرشار از روي، پتاسيم و کلسيم است. آنتي اکسيداني موثر است. باعث افزايش کيفيت اسپرم مي شود. سطح کلسترول را متعادل نگه مي دارد. به اين ترتيب در تنظيم سطح تستوسترون و تنظيم ميل جنسي نقش دارد.
زعفران : ادويه‌اي است که از قديم الايام خاصيت تقويت قواي جنسي دارد.
بادام: حاوي روي غني است. علاوه بر افزايش سطح تستوسترون، کيفيت اسپرم را نيز بهبود مي بخشد.
ميخک: يک ماده مقوي قوي است که از زمان هاي قديم شناخته شده است.
زنجبيل: به عنوان گشادکننده عروق و آنتي اکسيدان موثر است.
جو: ال آرژنين موجود در آن بر افزايش سطح اکسيد نيتريک و در نتيجه گردش خون تاثير دارد.
آجيل کاج: مانند جو، با افزايش سطح اکسيد نيتريک با محتواي متراکم ال آرژنين، گردش خون را افزايش مي دهد.
هل : با ماده شيميايي به نام سينئول موجود در آن، جريان خون را تنظيم مي کند.
دارچين
محصولات دريايي:
صدف خوراکي؛ با افزايش سطح دوپامين ميل جنسي را تنظيم مي کند.
ميگو:
خاويار: با داشتن روي به عنوان يک آنتي اکسيدان موثر است. سطح تستوسترون را کنترل مي کند. روي ميل جنسي و توليد اسپرم موثر است.

شکلات :

ماده اوليه آن، کاکائو، اثر آنتي اکسيداني دارد. علاوه بر اين، ترشح اندورفين را با فنيل اتيلامين موجود در آن افزايش مي دهد و ميل جنسي و لذت جنسي را تحريک مي کند.
تخم مرغ: با داشتن پروتئين غني و ويتامين B، نيازهاي انرژي را برآورده مي کند و ميل جنسي را افزايش مي دهد.
ملاس: براي تامين انرژي مورد نياز با کلسيم و پتاسيم موجود در آن و تامين اکسيژن مورد نياز بافت ها با آهن مهم است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *