اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟ علل، علائم، درمان آن

اختلال نعوظ چیست؟

یکی از سوالات متداول این است که مشکل نعوظ چیست؟

حفظ درجه‌ای از حالت نعوظ آلت برای ایجاد رابطه زناشویی لازم است. اگر در مقاربت جنسی نمی توانید نعوظ کافی به دست آورید یا توانایی حفظ آن را ندارید، به این معنی است که مشکل نعوظ دارید. به عبارت دیگری، اگر میل جنسی دارید، اما نمی توانید نعوظ کافی برای مقاربت داشته باشید، به این وضعیت اختلال نعوظ می گویند. ما این مشکل نعوظ را در مردان یا به اصطلاح عامیانه «ناتوانی جنسی» می نامیم. در کشورمان ایران 43 درصد زنان و 31 درصد مردان به نوعی از اختلال عملکرد جنسی رنج می برند. این در حالی است که بیشتر بیماران با داروهای تقویت کننده جنسی درمان‌ پذیرند و می توانند سال های سال از نظر بنیه جنسی قوی و قویتر بمانند.

علت‌های نارسایی آلت در حفظ نعوظ

یکی از مهمترین سوالات این است که “چرا اندام تناسلی سفت نمی شود؟” وقتی به علل اختلال نعوظ نگاه می کنیم: اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) در مردان علل روانی و جسمی دارد اما بیشترین علل بیشتر علل روانی نیست، بلکه بیش از 70 درصد دلایل جسمی دارد. کمبود هورمونی، مشکلات در رگ ها و اعصاب ناحیه تناسلی، مشکلات آناتومیکی، بیماری ها و یک سری داروها می تواند باعث اختلال نعوظ شود. “علل مشکل نعوظ” شامل موارد زیر است:

1. مهمترین نقش در عملکرد سخت شدن در ساختار مجرای آلت است.

اختلال نعوظ به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. به همین دلیل، مشکل نعوظ زمانی ایجاد می شود که سیاهرگ های منتهی به ناحیه تناسلی به دلیل هر گونه خطری برای سلامتی، مانند فشار خون بالا، دیابت یا سیگار کشیدن، باریک شوند.

2. دیابت

یک خطر مهم برای ED است. اختلال نعوظ در 50 تا 70 درصد مردان دیابتی دیده می شود. دیابتی ها 3 برابر بیشتر در معرض خطر اختلال نعوظ هستند. علاوه بر بررسی وریدهای ناحیه تناسلی می توان با آزمایشات ویژه بررسی کرد که آیا به دلیل دیابت به اعصاب تناسلی آسیب وارد شده است یا خیر.

3. عدم تعادل هورمونی:

کمبود هورمون های جنسی یک عامل خطر مهم برای بی میلی جنسی و ناتوانی جنسی است. اگرچه کمبود هورمون معمولاً در دوره آندروپوز پس از میانسالی رخ می دهد، اما در سنین پایین نیز به دلیل اشتباهات سبک زندگی و استرس دیده می شود.

4. عوامل سبک زندگی:

برخی از عوامل سبک زندگی نیز وجود دارد که باعث اختلال نعوظ می شود. از جمله آنها؛

– اضافه وزن و چاقی
– عدم تحرک
– استرس شدید
– مشکلات خواب
– سیگار
– الکل زیاد
– مواد مخدر وجود دارد.

5. داروها:

بسیاری از داروهای مختلف می توانند عوارض جانبی جنسی داشته باشند. این خطر وجود دارد که برخی از داروهای فشار خون، کلسترول، قلب، داروهای زخم، دیورتیک ها، داروهای محرک یا آرام بخش، داروهای هورمونی یا داروهای ضد افسردگی باعث اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی شوند.

6. علل عصبی:

در مشکلاتی مانند مولتیپل اسکلروزیس، پارکینسونیسم و ​​سکته مغزی، عملکرد نعوظ ممکن است مختل شود.

7. روش های جراحی:

ناتوانی جنسی بعد از عمل هایی که به خط ناحیه مغز-جنسی آسیب می رساند و عمل هایی که به بافت موضعی ناحیه تناسلی آسیب می رساند، دیده می شود.

8. مشکلات پروستات:

بزرگ شدن پروستات، سرطان پروستات یا عفونت های پروستات می تواند عملکرد نعوظ و انزال را مختل کند.

9. انحنای ناحیه تناسلی(بیماری پیرونی):

در انحنای ناحیه تناسلی یا ضربه ممکن است سفتی کاهش یابد و گاهی نعوظ دردناکی رخ دهد.

10. عوامل روانی:

علاوه بر علل جسمی، برخی از عوامل روانی خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می دهند.

– افسردگی
– نگرانی عملکرد
– عللی مانند مشکلات رابطه می تواند منجر به اختلال نعوظ شود یا مشکل موجود را تشدید کند.

علائم اختلال نعوظ چیست؟

نداشتن نعوظ کافی برای مقاربت

ناتوانی در حفظ سفتی آلت در حین مقاربت

کاهش کیفیت سفتی آلت نسبت به گذشته

نگرانی در مورد عدم توانایی در حفظ سفتی

مشکل جدی در عملکرد نعوظ

اختلال نعوظ ممکن است برای هر مردی اتفاق بیفتد. البته یک بار مشکل داشتن در نعوظ به این معنی نیست که مشکل دائمی خواهد بود. اما اگر مشکل شما بیش از 1 تا 2 ماه ادامه داشت، توصیه می کنیم بدون اتلاف وقت از مشاوران و متخصصان کمک بگیرید.

روش های تشخیصی اختلال نعوظ چیست؟

اختلالات احتمالی با معاینه فیزیکی بررسی می شود.

از آنجایی که عوامل جسمی و روانشناختی بسیاری در زمینه مشکل نعوظ وجود دارد، شما باید یک فرآیند تشخیص و درمان مناسب خود را طی کنید.

بررسی ساختار عروقی ناحیه تناسلی

اندازه گیری حساسیت عصب تناسلی

پایش متابولیک

آزمایشات هورمونی

روش هایی مانند ارزیابی روانشناختی است.

وقتی می گوییم «روش های تشخیصی اختلال نعوظ» وضعیت بیضه ها بررسی می شود که آیا در معاینه انحنای ناحیه تناسلی وجود دارد یا خیر. اگر به کمبود هورمونی یا دیابت، کلسترول بالا و خطر متابولیک مشکوک باشید، ممکن است نیاز به آزمایش خون باشد. ارزیابی را می توان از نظر نگرانی های عملکرد انجام داد. سپس از روش های تشخیصی خاص تری استفاده می شود که جریان خون را در ناحیه تناسلی نشان می دهد. زیرا رگ‌های خونی که به ناحیه تناسلی می‌روند حتی از رگ‌های کرونری قلب نیز کوچک‌تر هستند. به همین دلیل ممکن است اثرات منفی عوامل خطر مانند قند خون بالا، کلسترول بالا، فشار خون بالا، مصرف سیگار و الکل یا رژیم غذایی ناسالم در ناحیه جنسی قبل از قلب ظاهر شود.

اینکه کدام یک از این آزمایشات مورد نیاز خواهد بود به علل مربوطه بستگی دارد. نکته مهم این است که مشکل را با همه علل جسمی، روانی و اجتماعی آن بررسی کرده و درمان صحیح ناتوانی جنسی را اعمال کنیم. لزوماً شامل تحقیقات متابولیک، هورمونی، عروقی و عصبی است.

روش های درمان اختلال نعوظ چیست؟

ده ها گزینه درمانی موفق وجود دارد که برای اختلال نعوظ استفاده می شود. این درمان ها با توجه به علت مشکل شما تعیین می شود. داروهای اختلال نعوظ شامل

علاوه بر داروها، تزریقات، درمان های هورمونی، تکالیف جنسی درمانی و ترتیبات سبک زندگی، مطمئناً می تواند در درمان مشکل نعوظ موفقیت آمیز باشد. ضمنا در کلینیک ها از پروتکل های درمانی جدید مانند ESWT- Shock Wave Therapy در بدن Sexual Anti-aging استفاده می کنند. در پروتکل ESWT-Shock Wave امواج ضربه ای پرانرژی (انرژی 10 برابر بیشتر از اولتراسوند) را با ضربه ای به ناحیه جنسی اعمال می کنند. بنابراین، توسعه عروق جدید در ناحیه تناسلی فراهم می شود و سیستم عصبی پشتیبانی می شود. نتایج موفقیت‌آمیز به‌ویژه در افرادی به دست می‌آید که دارای مشکلات زمینه‌ای عروقی، دیابت، فشار خون، کلسترول، سابقه حمله قلبی و افزایش خطر با عاداتی مانند سیگار کشیدن هستند. با این مطالعه بالینی ویژه کیفیت نعوظ را افزایش داده و زمان انزال را کنترل می کنید.

در نهایت هدف ما افزایش کیفیت زندگی و شادکامی زوجین در زندگی جنسی است.

چه چیزی برای سفت شدن آلت خوب است؟

داروهای اختلال نعوظ ( البته داروهای اختلال نعوظ زمانی موفق هستند که طبق دستور پزشک در دوز، روش مصرف و زمان خاص میل شود)

داروهای مختلف

هورمون ها

تزریقات

پروتکل‌های ضد پیری جنسی حاوی موج شوک ESWT، جوان‌سازی ناحیه تناسلی

جوان‌سازی، بازسازی عروق و اعصاب

سیستم هایی که عضلات تناسلی را توسعه می دهند

تغییر در شکل و حجم ناحیه تناسلی

پروتزهای آلت تناسلی

درمان ایجاد شده با توجه به این جزئیات تنها زمانی موفقیت واقعی را به همراه دارد که بر اساس شکایت اختلال نعوظ، علل مشکل، انتظارات و زندگی جنسی شما تنظیم شود.

خلاصه مطالب

علل ناتوانی در حفظ نعوظ شامل بیماری‌هایی است که با تحت تاثیر قرار دادن جریان خون باعث ناتوانی جنسی می شود. مانند آترواسکلروز یا سختی عروق.

همچنین اختلالات عصبی یعنی بیماری رشته‌های اعصاب، عوامل روحی و روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب از کارایی مثبت جنسی.

بیماری پیرونی (Peyronie) یک بیماری غیر سرطانی ناشی از بافت اسکار فیبری است که روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و باعث نعوظ‌های منحنی و دردناک می‌شود، از علل دیگر اختلال نعوظ است. بیماری‌های مزمن، آسیب به آلت تناسلی، یک سری داروهای مشخص و از علل دیگر این عارضه است.

لیبیدو یا کاهش میل و رغبت به فعالیت جنسی که به دلیل علل جسمی و روانی به وجود می‌آید. این عارضه به علت سطوح کم هورمون تستوسترون به وجود می‌آید (علت کاهش تمایل در آقایان). علل دیگر آن ممکن است افسردگی، اضطراب و بیماری‌های طبی جسمی مانند دیابت و پرفشاری خون و مصرف داروهای روانگردان و مشکلات موجود در روابط همسران باشد.

زمانی که اختلال نعوظ درمان نشود، باعث ایجاد مشکلات جدی در کیفیت روابط زوجین نیز می شود. یکی از مشکلاتی که می بینیم این است که مشکل نعوظ می تواند منجر به انزال زودرس نیز شود. از ترس از دست دادن نعوظ، مرد می تواند در اسرع وقت به رابطه جنسی روی آورد. در این حالت انزال زودرس نیز دیده می شود. اجتناب از رابطه جنسی نیز ممکن است به دلیل نگرانی از تجربه اختلال نعوظ رخ دهد. برای جلوگیری از رابطه جنسی، مردان حتی ممکن است از برخوردهای نزدیک مانند در آغوش گرفتن و بوسیدن خودداری کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *