تعداد دفعات رابطه جنسی چقدر باید باشد؟

تعداد دفعات رابطه جنسی چقدر باید باشد؟

تعداد دفعات رابطه جنسی چقدر باید باشد؟

بسیاری از زوج هایی که به سکسولوژِیست یا مشاوره روابط زناشویی مراجعه می کنند اغلب می پرسند چند بار در هفته رابطه جنسی سالم و ضروری است! برخی از این افراد از کمبود میل جنسی، برخی از سردی شریک زندگی خود و برخی از آنها از میل جنسی بیش از حد شکایت دارند! زمانی که بین زوجین اختلاف نظر وجود داشته باشد، تعداد رابطه جنسی در هفته اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر یکی از طرفین بخواهد دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشد و طرف دیگر هر روز نیاز به رابطه جنسی داشته باشد، در این صورت درگیری ایجاد می شود. بنابراین تعداد دفعات رابطه جنسی چقدر باید باشد؟کمتر یا بیشتر؟

قبل از اینکه چند وقت یکبار نیاز به رابطه جنسی داشته باشید باید به ترتیب به این اصول درست رابطه جنسی توجه کنید. به جای داشتن رابطه جنسی یک یا دو بار در هفته و 2 ماه استراحت، داشتن رابطه جنسی در فواصل منظم هورمون های جنسی را تنظیم می کند. به عبارت دیگر، ایجاد یک روال جنسی که مناسب شما و شریک زندگی شما باشد، نه تنها رضایت جنسی و تسکین روانی را فراهم می کند، بلکه شما را از نظر فیزیولوژیکی جنسی نیز بیشتر می کند. فرکانس کمتر از 3 هفته تمام هورمون های جنسی و عملکردهای جنسی را مختل می کند. بنابراین طبق نظریه مشاوران روابط زناشویی؛ داشتن رابطه جنسی 1-2 بار در هفته هم برای عملکردهای جنسی و هم برای پیوند عاطفی شما با شریک زندگیتان ضروری است.

چه چیزهایی باعث کاهش روابط جنسی می شود؟

اگر شما هم جزو زوج هایی هستید که سالی کمتر از 10 بار رابطه جنسی دارید موضوع را جدی بگیرید. در این صورت ارتباط جنسی زوجین، کیفیت رابطه و هماهنگی زناشویی تحت تأثیر جدی قرار می گیرد. این زوج از نظر جنسی به طور فزاینده ای از هم دور می شوند. 

اختلال نعوظ در مردان، انزال زودرس، سطح هورمون پایین، مشکلات ارگاسم در زنان، درد جنسی و بی میلی جنسی می تواند دفعات رابطه جنسی را کاهش دهد. ابتدا با یک متخصص مشورت کنید، ابتدا سیستم هورمونی، عروقی و عصبی را بررسی کنید و سپس عوامل روانی و رابطه ای را بررسی کنید. نکاتی را دریافت کنید که باعث می شود پس از درمان پزشکی مورد نیاز، زندگی جنسی لذت بخش، رضایت بخش و منظم تری داشته باشید.

در ضمن زوج ها باید برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنند. زن و شوهری که وقت گذاشتن برای رابطه جنسی را چالش برانگیز می دانند، ممکن است بخواهند برای زمانی که رابطه جنسی دارند برنامه ریزی کنند.این برنامه ریزی فوایدی دارد، از جمله:

توانایی آمادگی جسمانی و ذهنی برای رابطه جنسی

مشتاقانه منتظر رابطه جنسی بودن

اولویت دادن به رابطه

بیشتر بخوانید:بیزاری جنسی و علائم بی میلی جنسی چیست؟

آیا داروی اختلال نعوظ باعث افزایش تناوب جنسی می شود؟

داروهای اختلال نعوظ تأثیر مستقیمی بر میل جنسی یا دفعات رابطه جنسی ندارند. داروهای اختلال نعوظ جریان خون آلت تناسلی را در صورت وجود میل جنسی افزایش می دهند و آلت تناسلی را سفت می کنند. با این حال، اگر به دلیل اختلال نعوظ از رابطه جنسی اجتناب می کنید، اگر به دلیل ترس یا از خجالت مشکلات جنسی خود از برقراری رابطه جنسی امتناع می کنید، استفاده از داروهای اختلال نعوظ اضطراب عملکرد شما را کاهش می دهد و می تواند زندگی جنسی شما را بازیابی و جوانتر کند. رهایی از اختلال نعوظ به شما این امکان را می دهد که بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید. یادآوری می کنیم که تنها راه درمان اختلال نعوظ، دارو نیست. هنگامی که یک درمان مناسب بر اساس دلایل جسمی و روانی زمینه ای برای شما انتخاب می شود، ممکن است داروها، درمان های هورمونی، تزریق یا حتی روان درمانی و زوج درمانی باشد. بعد از درمان رابطه جنسی بیشتری خواهید داشت و زندگی لذت بخشی با همسر خود خواهید داشت. 

چه چیزی بر دفعات رابطه جنسی تأثیر می گذارد؟

هر زوج ممکن است به صورت دوره ای کم و بیش رابطه جنسی داشته باشند. دفعات رابطه جنسی که هر زوج برای خود مناسب می‌داند نیز متفاوت است. مطالعات نشان می دهد که زوج ها از 2 تا 4 بار در هفته تا 2 تا 4 بار در ماه رابطه جنسی دارند. عوامل زیادی بر تعداد رابطه جنسی تاثیر می گذارد. در اینجا برخی از:

سلامت کلی فرد:

شرایط پزشکی، داروها و سایر درمان ها می توانند بر میل جنسی فرد تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، افراد ممکن است تغییرات هورمونی را در طول قاعدگی، بارداری و یائسگی تجربه کنند. مردان با تستوسترون پایین ممکن است کمتر به رابطه جنسی علاقه مند شوند. داروهای ضد افسردگی همچنین می توانند میل جنسی افراد را کاهش دهند.

سن: افراد ممکن است با افزایش سن بیشتر احتمال دارد رابطه جنسی کمتری داشته باشند. این می تواند با سلامت فرد و تغییرات هورمونی ارتباط داشته باشد.

تغییر رابطه: از آنجایی که افراد برای مدت طولانی تری در یک رابطه هستند، ممکن است این رابطه روتین تر شود. برای زوج ها مهم است که برای بحث در مورد نیازهای جنسی خود ارتباط باز با پوزیشن های متفاوت داشته باشند.

رویدادهای زندگی: کار، مسئولیت های خانوادگی و مسئولیت های روزمره ممکن است منجر به خستگی و مشغول شدن افراد شود. ممکن است برای زوج‌ها برنامه‌ریزی برای قرار ملاقات‌ها و تقویت رابطه‌شان مفید باشد. سایر عوامل تاثیر گذار:

مشکلات عملکرد جنسی (مانند اختلال نعوظ، انزال زودرس، سطوح پایین هورمون)

استرس

کمبود وقت و پیدا نکردن زمانی برای تنهایی

اعتیاد به مواد یا الکل

وضعیت رابطه

مشکلات رابطه تعارض

مزایای رابطه جنسی منظم چیست؟

داشتن رابطه جنسی می تواند برای سلامتی فرد مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که شرکت در فعالیت جنسی منظم به سلامت، رفاه و کیفیت زندگی کمک می کند. علاوه بر این، افرادی که زندگی جنسی فعالی دارند ممکن است:

آمادگی جسمانی بیشتری داشته باشند.

شادتر باشند.

عملکرد شناختی بهتری دارند.

امید به زندگی افزایش یافته است.

عملکرد ایمنی بهتری دارند.

ضربان قلب و فشار خون کمتری دارند.

استرس کمتری را تجربه می کنند.

آیا افزایش مدت زمان رابطه باعث کاهش رابطه جنسی می شود؟

با افزایش مدت زمان مقاربت، کاهش دفعات رابطه جنسی طبیعی است. این اتفاق هم برای زوج‌های جوان و هم برای زوج‌های مسن رخ می‌دهد. با این حال، حتی اگر دفعات رابطه جنسی کاهش یابد، رضایت دریافتی از رابطه جنسی لزوما کاهش نمی یابد و در بسیاری از زوج ها این رضایت کاهش نمی یابد.

اگر لذت و رضایت شما از رابطه جنسی کاهش یافته است، اگر در پایان رابطه جنسی احساس ناراحتی می کنید، اگر رابطه جنسی با دفعات بیشتر را دوست دارید، اگر فکر می کنید نسبت به شریک زندگی خود سرد مزاج هستید؛ می توانید تهیه محصولات زناشویی از جمله برای درمان سرد مزاجی و سایر اختلالات جنسی خود از مشاوره و محصولات داروخانه آرسان طب کمک بگیرید.

خلاصه مطالب

مقدار مشخصی از رابطه جنسی که یک زن و شوهر باید داشته باشند وجود ندارد. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک یا دو بار در هفته با رضایت بیشتر رابطه همراه است، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد داشتن رابطه جنسی بیشتر باعث افزایش رضایت از رابطه می شود.

 افراد ممکن است بسته به عواملی مانند سن، سلامتی، رویدادهای زندگی و تغییرات روابط، متوجه شوند که کم و بیش درگیر فعالیت جنسی هستند. برای زوج ها مهم است که نیازهای جنسی خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارند. اگر زن و شوهری احساس می کنند که در زندگی جنسی خود با چالش هایی روبرو هستند، ممکن است از مشاوره با یک مشاور زوجین یا درمانگر جنسی بهره مند شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *